úterý 27. července 2010

Plosinovka

Tak nejak si pomalicku pracuji na hre Space Invaders, ale ve chvilich, kdy me to nebavi si pomalu kutim plosinovku.
Proc plosinovka? ...Moje zacatky byli na pocitaci Didaktik M a tam byli plosinovky neco jak ted FPS na pc. A ja jeste zadnou hru "z boku videnou" neudelal. Tak me napadlo, ze to zmenim.
Hry co delam, nejsou moc originalni, vetsinou si vyberu nejakou hru, co jsem hral pro inspiraci(asi jsem nejakej nostalgik, nebo co :) ), tak i ted padla volba na neco z meho mladi.
Chci ozivit zaslou slavu (mysleno s nadsazkou) hry Impossamole, kterou jsem hodne hral na Didaktiku. Byla to plosinovka, kde jste v roli krtecka behali po ruznych levelech a snazili se dostat na konec a neco pri tom jeste vyzbirat.

Zakladni engine uz mi funguje, mam uz i nejake nepratele a veci na zbirani, takze mi zustava to nejdulezitejsi, povymejslet levely, dodelat ruzne veci do nich, udelat grafiku, atd, atd.
Planu je hodne, uvidim, jak se toho chopim.

- Takova myslenka, co u tyhle hry mam, je vyhrat se s levelema tak, aby bylo dost cest, jak se dostat na konec. Takze to nebude to klasicke, slapu, slapu, az doslapu na konec, ale planuji levely udelat tak, aby byli ruzne krizovatky, kde by si hrac vybral, kudy dal. S tim samozrejme souvisi fakt, ze to bude obtiznejsi, na designovani. Ale zase by se to treba mohlo hracum zalibit.
Dale tam chci udelat ruzne druhy pasti, plus nejake dalsi veci, co me napadnou. :)
Je toho dost, sam jsem zvedavej, co z toho vznikne.

- Jedinej problem vidim v tom, ...kam umistnim levely ! :) Ten, kterej zrovna delam se bude odehravat v podzemi, takze tam neni problem. Tam si muzu level vyskladat vselijak, ale co dalsi levely ??? Kam je umistnit ??? :D

Je to po dlouhe dobe muj prvni vetsi projekt. (Ty na kterych jsem v GM zacinal zatim stoji na Hdd a ani jeden jsem nevydal, tak jsem zvedavej, jak dopadne tohle)
Ale snad jsem se uz poucil a nebudu furt neco pridavat, jak vsechny predtim, ktere mi doted lezi na hdd, daji se hrat, ale nemam silu je dodelat a vypustit ven. :)

Na zaver dam dva obrazky. Jak to vypadalo puvodne, a jak to vypada zatim ted:

5 komentářů:

  1. Supr. Držím palce. Vypadá to zajímavě, pro starý hry mám slabost.

    K těm prostředím... nad povrchem... kdekoliv. Pak mě napadly různý divný věci... třeba sedlácká stodola plná nářadí, lávek (desek) a výtahů (pásové podavače na balíky slámy)... sklad beden, vykotlaný dub (pobíhal bys uvnitř olbřímího stromu)... kdybych se hodně odvázal, napadají mě šílenosti typu "zachraň bratránky laboratorní myšky" a olbřímí bludiště v laboratoři plné baněk, zkumavek, křivulí, skleněných rour, přivaděčů barevných tekutin, kotlíků, plynových hořáků a kahanů, bublajících baněk a křivulí s kyselinou, mosazné trubky přivádějící horkou páru, pístnice... prostě mi v hlavě víří mrtě nápadů... třeba tě to na něco přivede :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dik Pepi, komentar potesi. :)
    Jj, napady na prostredi mas dobre, pak kdyz to bude potreba si neco z toho urcite vyberu. Ted ale musim hlavne udelat ten prvni level. Ono dost veci uz funguje, uz jen se musim pustit do toho "dizajnovani"
    Pak po hrubem udelani mistnosti prijdou na rad ty bonusy, aktivni veci a nepratele. :) To mi urcite nejakej ten cas zabere a pak se vrhnu na grafiku "interieru". Na grafice vzdy tak nejak vytuhnu, ale tu se budu snazit se s ni moc nehrat, protoze bych se bal,ze to pak polozim k ledu. No uvidime. Do toho bych chtel jeste vydat i ten space Invaders, ale tam "stojim na grafice". Skoda, ze nevysel ten Lepenka sraz, tam jsme to chteli s Macou dokoncit. :) Snad.
    Ale to uz jsem OT.

    OdpovědětVymazat
  3. Jestli bude hra graficky podobně jednoduchá jako je na screenu - co do počtu prvků - tak si zkus někoho najít, aby ti jí udělal až budeš mít z větší části hotovo a pro program jí nějak ošul.

    Jinak bych se rád zeptal na ty "křižovatky" - to se hráč přesune úplně na jinou mapu? nebo jen jednu část levelu?

    Celkově jsem hodně zvědavý. Líbí se mi to.

    Prostředí bych asi volil klasicky, když jsi začal pod zemí, tak následně nad zemí - džungle/poušť/sklaní město; ve vzduchu mezi balóny, skákat přes letadýlka; pod vodou v zahynulé vodní říši.
    Ale tak těžko říct, ono to už je podle mě dost grafická záležitost a je to ve výsledku z části jedno, ne? Tedy záleží jak to s grafikou vyřešíš.

    OdpovědětVymazat
  4. Jj, zatim to tak delam, ze mam grafiku jednoduchou a pak se to "nejak vyresi". Zatim tam, je malo veci, ale kdyby bylo vice grafiky, nebyl by problem "rozhazet tam nejaky bordel", at to trosku obzivne.
    Ty krizovatky myslim hlavne tak, ze v nekterych castech bude vice cest, ktere se rozejdou a nebude zalezt, jak se vydas, protoze se pak zase ty cesty sejdou a treba zase rozejdou. Zalezi na Tobe, kudy se vydas. (Priklad, vyberes si v aktualni herni mistnosti cestu VPRAVO tam muzes vyzbirat vice pokladu, nebo najit vice "streliva"). Nebo v te same herni mistnoasti SLEZES PO REBRIKU DOLU, trosku "si to skratis", ale nektere veci nenajdes... Snad chapes. (Nebude to jen jako "mariovka")
    Nejake dalsi prostredi ted konkretne neresim, chci udelat to podzemi a pak to treba vydat, jako demicko, jakej to bude mit ohlas. - Pak by nebylo slozite dodelat dalsi grafiku, engine by uz hodne veci umel, tak by to slo snad rychle. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jako prznitel herní grafiky :) můžu poradit jednoduchom metodu - nakresli sprit malý a pak ho v editoru zvětši - výsledné kostrbatosti vypadají roztomile - viz třeba hra Stromový lidé...

    OdpovědětVymazat